Měna
Česká koruna CZK
Euro EUR

Vážení zákazníci, o státním svátku 28.9.2023 budou všechny naše prodejny i sklad zavřené. Rezervace objednávek k odběru na prodejnách Vám automaticky prodloužíme do 2.10. Děkujeme za pochopení.

Poradíme vám s výběrem
+420 220 920 820(všední dny 08:30 - 16:30)

Nezapomněli jste na něco?

Nákupní košík

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Vážení zákazníci, o státním svátku 28.9.2023 budou všechny naše prodejny i sklad zavřené. Rezervace objednávek k odběru na prodejnách Vám automaticky prodloužíme do 2.10. Děkujeme za pochopení.

Na kole (ne tak úplně) Okolo republiky

Blog
Na kole (ne tak úplně) Okolo republiky

Hanibal tým byl vždy velmi různorodá parta lidí. Takže se není čemu divit, když se mezi námi najde i někdo, kdo si libuje ve vytrvalostní cyklistice. Na silničním kole. Terka se přihlásila na závod Okolo republiky a tady jsou její dojmy a zážitky. Pojďte se s námi začíst!

Okolo republiky?

Přehrada je příčná stavba na vodním toku, 
která jej přehrazuje a vytváří umělou vodní nádrž. 
Slouží k zásobování vodou, výrobě energie, 
ochraně před povodněmi, vyrovnávání průtoků, k rekreaci… 
a je kontrolním bodem čtvrtého ročníku závodu Okolo republiky.

z webu závodu Okolo republiky

Jak naznačuje úryvek z webu závodu jde o vytrvalostní cyklistický závod, který má pevně dané průjezdní body. Každý závodník si hledá trasu sám a v letošním roce byly checkpointy právě v blízkosti vodních děl - přehrad. Na výběr jsou trasy na 1400 a 900 kilometrů. Oproti známým „Mílím" (1000 Miles Adventure) se Okolo republiky jezdí na silničkách a kontrolní body se nachází převážně v ČR.

Jde se na to:

Letos jsem si pro sebe připravila hned několik sportovních výzev, bikepackingový závod Okolo republiky byl jednou z nich. Jakožto zatím příliš nezkušený bikepacker jsem zvolila kratší ze dvou tratí - 950 kilometrů.  Startovalo se v městečku Žacléř na samém východním okraji Krkonošského národního parku. Dále byly stanoveny kontrolní body v povinném pořadí, které byly letos umístěny u různých vodních děl.

Po ranním hromadném startu v Žacléři vyrážím směrem na východ a mířím co nejpřímější cestou, tedy částečně přes Polsko, k vodní nádrži Slezská Harta. Jede se mi dobře a první část cesty zatím sdílím s dalšími závodníky. Po 200 kilometrech dorážím na první kontrolu, dávám si rychlé koupání a jede se dál. Jedu ještě nějakých 50 kilometrů, přičemž poslední kilometry dojíždím už se světly za tmy. V deset večer rozdělávám ležení a jde se spát.

Za úsvitu zvoní budík, čas zas vyrazit na cestu. Po asi 50ti kilometrech přes Beskydské kopečky přijíždím k dalšímu kontrolnímu bodu - vodní nádrž Šance. Odsud mě čeká dlouhý úsek o bezmála 340 kilometrech přes otevřenou krajinu jižní Moravy až do jihočeského Suchdola nad Lužnicí, kde je další kontrolní bod našeho závodu. Je velké horko a tak musím neustále myslet na pití a doplňování vody, nejteplejší hodiny raději přečkávám pod stromy v parku v jedné malé vsi. Pokračuji až odpoledne a jedu ještě pár hodin za tmy, kdy je alespoň trochu chladněji. Stavím na 260. kilometru tohoto dlouhého dne a jdu na chvíli spát.

Budík mi tentokrát zvoní ještě před rozedněním, ve 4:00. Dnešním cílem je zdolat zbývající jihomoravský úsek, Vysočinu a ještě v dopoledních, ne tak horkých, hodinách dojet na třetí kontrolu v Jižních Čechách. Na třetím kontrolním bodě pro mě nastává zlomový okamžik, kdy se, ač velmi nerada, rozhoduji odstoupit ze závodu kvůli problémům s koleny. Poslední kontrolu u vodní nádrže Pastviny budu tedy muset navštívit někdy jindy…

Závod to byl náročný, bohužel v mém případě i poměrně krátký. Nicméně jsem si ještě více ujasnila, jak skvělý bikepacking je - ta svoboda a radost z pohybu jet tam, kam Vám tělo dovolí a cestovat jen s minimem věcí, které uvezete v brašnách na kole, prostě nádhera! Jsem si jistá, že tohle nebyl do budoucna můj poslední ani nejdelší bikepackingový počin a už teď vymýšlím, kam vyrazím příště!

Co s sebou a pár tipů-triků, co se osvědčily mě a mohly by pomoci i Vám:

  • Oblečení na převlečení a do nepříznivého počasí nepromoky (bunda Rab Cinder, kalhoty Rab Downpour).
  • Základní nářadí na opravu kola + elektroizolační páska (ta totiž spraví úplně všechno, vážně!) :D. Reflexní prvky, světla a powerbanku. Hodit se může i zámek na kolo, když si potřebujete odskočit třeba do obchodu nebo pro kávu na benzinu.
  • A nakonec to nejdůležitější - základem pro každý bikepackingový výjezd jsou samozřejmě brašny. Já jsem pro tento závod volila lehké, snadno manipulovatelné, ale zároveň odolné brašny řady Backcountry od značky Apidura. Jejich recenzi najdete tady!
Závodila, fotila a psala: Terka
Fotil: Ondra
Fotil: Štěpán
Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Poradíme vám
s výběrem

220 920 820(všední dny 08:30 - 16:30)

info@hanibal.cz